Firma

Ekoakta to marka należąca do Rhenus Office Systems Poland Sp. z o.o. o zasięgu ogólnopolskim, która swoją działalność rozpoczęła w 2001 roku. Specjalizujemy się w świadczeniu usług, które obejmują swoim zakresem pełny cykl życia dokumentu ( informacji ) w przedsiębiorstwie.

Posiadamy zarówno 12-letnie doświadczenie jak i niezbędną infrastrukturę w postaci nowoczesnych archiwów do przechowywania dokumentów i nośników danych oraz najwyższej klasy urządzeń do skanowania, osuszania czy niszczenia dokumentów. Doskonale rozbudowana baza logistyczna oraz odpowiednio wyszkolona kadra to dodatkowa gwarancja naszej jakości i niezawodności. Dzięki profesjonalnemu podejściu do potrzeb oraz problemów Klientów uzyskaliśmy najbardziej rygorystyczne certyfikaty bezpieczeństwa, a także wdrożyliśmy System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2001. Opracowaliśmy również własne procedury wewnętrzne, które gwarantują w 100% ochronę powierzonych nam danych.

Misja firmy Ekoakta

”Zapewnić pełne bezpieczeństwo danych tym wszystkim, dla których informacja jest wartością i czynić to w sposób dogodny dla Klienta”

Chcemy być dla Państwa konsultantem, doradcą i firmą wspomagającą realizację zadań związanych z zarządzaniem dokumentami zgodnie z obowiązującymi wymogami prawa. W związku z tym stale podnosimy własne kwalifikacje. Jesteśmy innowacyjni, stale się rozwijamy i unowocześniamy naszą bazę sprzętową tak, by zapewnić najwyższy standard oferowanych przez nas usług. Ciągle dążymy do perfekcji. Zwracamy szczególną uwagę na ekologię dlatego nasze działania w tym zakresie skupiają się na prowadzeniu szkoleń, dostarczaniu niezbędnych informacji o najnowszych technologiach oraz prowadzeniu akcji proekologicznych.

Dlaczego Ekoakta to najlepszy wybór?

1. Wieloletnie doświadczenie to nasz największy atut. Od początku swojej działalności staramy się sprostać wymaganiom branży zarządzania dokumentami, w której podstawą są właściwie opracowane procedury, zapewniające bezpieczeństwo informacji oraz gwarancja maksymalizacji korzyści, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów.

2. Dzięki szerokiemu wachlarzowi specjalistycznych usług, w którego skład wchodzą kancelaria pocztowa, skanowanie, archiwizacja czy niszczenie dokumentów jesteśmy w stanie objąć pełny cykl życia dokumentu w firmie od chwili jego powstania do bezpowrotnego niszczenia. Nasi konsultanci służą poradą i dopasują zakres usługi do Państwa indywidualnych potrzeb.

3. Ludzie często stanowią słaby punkt systemu bezpieczeństwa, dlatego tylko kompetentni, właściwie zmotywowani i w pełni odpowiedzialni pracownicy świadczą usługi dla Klientów Ekoakta. Wszyscy nowi pracownicy są szczegółowo weryfikowani - zwracamy uwagę na wykształcenie, ekspercką wiedzę, a także na zdobytą praktykę. Wspólne dążenie do jak najwyżej jakości świadczonych usług oraz bezpieczeństwo powierzanych nam materiałów to nasze priorytety.

4. Naszym celem jest ograniczenie do niezbędnego minimum wpływu czynnika ludzkiego na bezpieczeństwo naszych działań dlatego wszyscy pracownicy podlegają nadzorowi wysokiej klasy zabezpieczeń (kontrola dostępu, wewnętrzny system kamer rejestruje wszystkie czynności, systemu nawigacji satelitarnej) na każdym kroku ich pracy. Dodatkowo nad całością naszych działań czuwa Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

Liczą się fakty

Od 2001 roku działamy w Polsce
Obsłużyliśmy ponad 20 000 Klientów
4 oddziały niszczące i 4 archiwa
Spełniamy standardy ISO 27001, ISO 9001
Posiadamy niezbędne zezwolenia i licencje
99,6% zadowolonych Klientów z fachowości i terminowości usług
Gwarantujemy spadek kosztów o min. 30%
Mamy najwyższą polisę OC 10 000 000 zł

Referencje klientów

Totalizator Sportowy Sp. z o.o. w Warszawie, Oddział w Krakowie potwierdza, że Ekoakta wykonała dla nas usługi w zakresie kompleksowej, zgodnej z przepisami prawa i naszymi wewnętrznymi procedurami archiwizacji dokumentów i profesjonalnego niszczenia danych.
Poziom usług świadczonych przez Ekoakta gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji, zwłaszcza informacji niejawnych i wynikających z danych osobowych.
Dotychczasowa współpraca w pełni potwierdziła wiarygodność i fachowość naszego partnera, co pozwala zarekomendować Ekoakta jako sprawdzonego specjalistę w zakresie świadczonych usług

Tomasz Majka
Totalizator Sportowy Sp. z o.o.

Informujemy, że w zakresie niszczenia zasobów archiwalnych korzystamy z usług firmy Ekoakta z Chorzowa.
Jakość usług świadczonych przez firmę Ekoakta i profesjonalna obsługa związana z niszczeniem dokumentów pozwala na polecić tę firmę wszystkim zainteresowanym usługa niszczenia dokumentów.

Oddział Unilever Bestfoods
Unilever Polska SA Zakład Produkcyjny Katowice

Współpraca pomiędzy Żabką Polska SA a firmą Ekoakta rozpoczęła się w 2008 roku w ramach programu bezpiecznej utylizacji dokumentacji poufnej.
Z powierzonego zadania Ekoakta wywiązuje się w znakomity sposób, uwzględniając wszystkie wskazówki i postulaty zleceniodawcy. Niszczenie poufnej dokumentacji wykonywane jest terminowo i z zachowaniem wszelkich procedur wymaganych przez Żabkę Polska SA.
Z pełną odpowiedzialnością można polecić Ekoakta firmom oczekującym wysokiej jakości usług.

Łukasz Skrzypczak
Kierownik Archiwum Żabka Polska SA

Poziom usług świadczonych przez Ekoakta gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji, zwłaszcza informacji niejawnych i wynikających z danych osobowych. Dotychczasowa współpraca w pełni potwierdziła wiarygodność i fachowość naszego partnera.

Marek Kasprzyk
Dyrektor I Inspektoratu PZU S.A. w Krakowie

Z pełnym przekonaniem rekomenduję i polecam usługi firmy Ekoakta. Wszystkie prace były wykonane fachowo i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W mojej ocenie Ekoakta spełnia wszystkie wymogi, jakie winna posiadać wyspecjalizowana firma zajmująca się archiwizacją i przechowywaniem dokumentów. Zarówno jakość, jak i terminowość wykonania usług oceniam wysoko. Nie bez znaczenia jest również fakt, że oferta cenowa firmy jest elastyczna i konkurencyjna.

mgr Izabela Żmuda
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Chorzowie

Ekoakta wykonywała dla nas usługi w zakresie kompleksowej archiwizacji i oraz profesjonalnego niszczenia danych. Poziom świadczonych usług gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji. Dotychczasowa współpraca w pełni potwierdza wiarygodność i fachowość firmy Ekoakta.

mgr Halina Szumska
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu

Poziom usług z zakresu archiwizacji dokumentów świadczonych przez Ekoakta gwarantuje bezpieczeństwo w zakresie ochrony informacji, zwłaszcza informacji niejawnych i wynikających z danych osobowych. Nasza współpraca w pełni potwierdziła wiarygodność i fachowość naszego partnera. Opierając się na powyższym rekomendujemy firmę Ekoakta jako sprawnego specjalistę w zakresie świadczonych usług.

Krystyna Grzanka
Prezes Zarządu Administracja Domów Mieszkalnych

Dotychczasowe doświadczenia ze współpracy ze spółką Ekoakta pozwalają wystawić jej bardzo wysoką ocenę. Sposób realizacji usługi charakteryzuje się w pełni profesjonalnym podejściem zapewniającym bardzo wysoki stopień zaufania w kwestii bezpieczeństwa powierzonych dokumentów

Henryk Małysz,
Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach

Dotychczasowe doświadczenia ze współpracy ze spółką Ekoakta pozwalają wystawić jej bardzo wysoką ocenę. Sposób realizacji usługi charakteryzuje się w pełni profesjonalnym podejściem zapewniającym bardzo wysoki stopień zaufania w kwestii bezpieczeństwa powierzonych dokumentów.

dr Paweł Huczkowski,
Wiceprezes zarządu Croda Poland Sp. z. o. o.

Dowiedz się więcej

Jak długo należy przechowywać dokumenty księgowe?

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą w Polsce, musisz znać wymogi prawne dotyczące przechowywania dokumentacji firmowej. Powinno się efektywnie przechowywać dokumenty związane z księgo...

Jakie dokumenty należy przechowywać 10 lat?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz własną firmę lub pracujesz w księgowości, czy kadrach, musisz wiedzieć, na czym polega przechowywanie dokumentów, ile lat trzeba je przechowywać i w jaki...

Czym są dokumenty RP7?

Formularz ZUS ERP-7 odgrywa kluczową rolę w poświadczaniu zarobków pracownika. W 2018 roku tradycyjny formularz RP-7 przeszedł znaczącą transformację, w wyniku której powstał zaktualizowany...

Jak długo należy przechowywać listy obecności pracowników

Prowadzenie dokładnych rejestrów czasu pracy pracowników jest niezbędne dla każdej firmy lub organizacji. Informacje te są ważne nie tylko do prawidłowego przetwarzania listy płac, ale takż...

Jak długo należy przechowywać dokumenty ZUS (deklaracje)

Jako jedna z głównych instytucji ubezpieczeń społecznych w kraju, ZUS odgrywa istotną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa socjalnego milionom Polaków — ponad 90% Polaków korzysta z usług Z...

Co to jest informacja niejawna i jak należy ją zabezpieczać

Dzięki stale rosnącemu znaczeniu informacji w naszym społeczeństwie ochrona informacji niejawnych stała się kluczowym zagadnieniem. Ustawa o ochronie informacji niejawnych definiuje informacje ...

Co to jest informacja tajna i jak należy ją zabezpieczać

W dwudziestym pierwszym wieku ochrona informacji jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Współczesne firmy mogą przetwarzać zarówno dane osobowe od nazwisk po numery IP, jak i dane bizneso...

Jak zutylizować kartę płatniczą - czyli co zrobić ze starą kartą

Kradzież tożsamości jest niestety na porządku dziennym  w dzisiejszej Polsce. Wraz z rozwojem cyberprzestępczości coraz ważniejsza staje się ochrona naszych danych osobowych. Jednym z najczę...

EkoAkta - Poufność. Bezpieczeństwo. Ekologia.
Archiwizacja dokumentów, digitalizacja dokumentów, przechowywanie dokumentów, niszczenie dokumentów, skanowanie dokumentów.